Az elmúlt években végzett egészségügyi szervezetfejlesztési tapasztalataink alapján válaszunk egyértelműen: IGEN.
Munkánk során gyakran tapasztaljuk, hogy nehéz helyzetben lévő rendelő intézetek és kórházak alul értékelik fejlesztési lehetőségeiket. Engedje meg, hogy megosszuk Önökkel ismereteinket és szakértelmünket.
Járó- és fekvőbeteg intézményekben végzett tanácsadási tevékenységük során gyakran tapasztaltuk, hogy az intézmények munkavégzési folyamatai nem kellően végiggondoltan, magas ráfordítással és alacsony hatékonysággal működnek.
Tanácsadási munkánk során, a vezetői folyamatok, az intézményi kommunikációs rend, illetve a betegirányítási tevékenység átvizsgálásakor szinte kivétel nélkül felfedezünk könnyen és látványosan javítható területeket.
Szervezetfejlesztési munkánkat két fő módszer határozza meg:
1. Az intézményi működési folyamatok auditja és a folyamatok racionalizálása
2. Az intézmény munkatársainak készségfejlesztése.
Ez magába foglalhatja a vezetői készségek és az együttműködési kultúra, a kommunikációs és ügyfélszolgálati attitűd, a konfliktus megoldási és stressztűrő képességek fejlesztését is.
Olvassa el rövid írásunkat a vezetői folyamatok, illetve a kommunikációs és együttműködési folyamatok fejlesztéséről
A vezetői folyamatok áttekintése és fejlesztése minden szervezetfejlesztési tevékenység origó pontját kell, hogy képezze. Ennek csak egyik oka, hogy a vezetői folyamatok meghatározó fontosságúak egy szervezet életében, másik kiemelkedően fontos oka, a szervezetfejlesztési tevékenység hiteles elfogadtatása a szervezet nem vezető beosztású alkalmazottaival.
Munkánk megkezdésekor átvizsgáljuk a szervezet vezetői folyamatait, így többek között a vezetői kommunikációs tevékenység hatékonyságát, a vezetők közötti együttműködés minőségét, vagy igény esetén bármely vezetői folyamat működését.
A járó és fekvőbeteg intézmények gyógyítási hatékonyságát meghatározó módon befolyásolja az intézmény kommunikációs, illetve együttműködési kultúrája.
A kommunikációs az alábbi legfontosabb területeken érintheti a gyógyítási tevékenységet:
1. Betegirányítási kommunikáció. Ebben az esetben meghatározó fontosságú a betegirányításban résztvevő munkatársak kommunikációs készségeinek fejlesztése, a betegirányító munkatársak és a gyógyító tevékenységet végzők közötti együttműködés javítása
2. A kommunikációs szakirodalom méltatlanul mellőzött területe a gyógyítást végzők közötti kommunikáció és együttműködés témaköre. Tapasztalataink alapján, a gyógyítás modern, „team jellegű” munkavégzése a legtöbb egészségügyi intézményben spontán együttműködési folyamatokra épül. Az orvosok, illetve a szakasszisztensek és ápoló személyzet együttműködés kultúrájának fejlesztése, a gyógyítás minőségét közvetlen módon javítja.
3. A „gyógyító-ellátott”, vagy a szakirodalmi szakzsargon szerint az „orvos-beteg” kommunikáció és együttműködés az egészségügyi szervezetfejlesztés egyik meghatározó alapköve. Ma, hazánkban a legtöbb orvos és szakasszisztens saját bőrén megtapasztalva kell, hogy jól vagy rosszul megtanulja az orvos-beteg kommunikáció speciális technikáját.
A fent kiemelt vezetői, kommunikációs, együttműködési, illetve betegirányítási folyamatok vizsgálata és javítás mellett, az adott intézménynek bármely, a fejlesztés szempontjából fontos folyamatának elemzésére lehetőséget kínálunk.
· Egészségügyben jártas, az egészségügyi intézmények sajátos helyzetét jól ismerő szakembereket
· Bizalmi munkakapcsolatot, a gyógyítási folyamatok mindenkori tiszteletben tartását
E-mail: leder.laszlo@prleder.hu