Szervezetfejlesztés

Szervezetdiagnosztika, tréningek és Coaching, tematikus workshop és képzések

Image for Szervezetdiagnosztika, tréningek és Coaching, tematikus workshop és képzések
Image for Szervezetdiagnosztika, tréningek és Coaching, tematikus workshop és képzések
Image for Szervezetdiagnosztika, tréningek és Coaching, tematikus workshop és képzések
Image for Szervezetdiagnosztika, tréningek és Coaching, tematikus workshop és képzések
Image for Szervezetdiagnosztika, tréningek és Coaching, tematikus workshop és képzések
Image for Szervezetdiagnosztika, tréningek és Coaching, tematikus workshop és képzések

Folyamatszabályozás, tevékenység optimalizálás

BPR , lean, Kaizen… Melyik működik jobban?

Rövid áttekintés a folyamatszabályozás leggyakrabban használt módszereiről, a mérnöki szemléletű BPR-ról, illetve a Toyota- csodaként elhíresült „ lean- típusú” megközelítésről.

A szervezeti folyamatszabályozás mérnöki szemlélettel

A folyamatszabályozás mérnöki szemléletű módszertana, a különböző tevékenységeket mérhető adatok alapján (bementi változók, kimeneteli változók, idő, darabszám, kihozatal, hibázások aránya stb.) kívánja racionalizálni, a tevékenységek hatékonyságát optimalizálni. A BPR (Business Process Reengeneering) szemlélettel végrehajtott szervezeti átalakítások azonban számos esetben óriási kudarccal jártak. A kudarcok hátterében többnyire az áll, hogy a folyamatszabályozásban kizárólag a BPR módszertanát használták fel, illetve a folyamatok optimalizálását nem előzte meg a szervezet mindenre kiterjedő megismerése. A tapasztalatok alapján kijelenthetjük, hogy a mérnöki folyamatszabályozás módszertana még a jól mérhető adatokkal jellemezhető, így például termelési folyamatok szabályozásánál is kiegészítésre szorul.

A „lean típusú” szervezetfejlesztés tapasztalatai

A „lean típusú” vagyis a veszteségek csökkentésére irányuló folyamat optimalizációs módszerek sikere egyértelműen annak köszönhető, hogy a mérnöki szemlélet alkalmazása mellett, ( megfelelő mérések elvégzése, „adatokkal kommunikálás”, stb.) az emberi tényezőre, a szervezetben rejtett vagy kevésbé felismert formában létező emberi tudásanyagra építi módszertanát. A „lean típusú” szervezetfejlesztésnek sok típusa létezik, talán a legismertebb, a hazánkban is széles körben alkalmazott „Kaizen” magyarul „helyes módszer” elnevezésű megközelítés. A Kaizen típusú szervezetfejlesztés a munkafolyamatokban közvetlen résztvevő munkatársak bevonásával valósítja meg a folyamatoptimalizálást. Bár átszövi a fegyelmezett problémaelemzési és adatfeldolgozási szemlélet, óvakodik attól, hogy a folyamatszabályozást kizárólag az adatok szintjén, elvont logikai folyamatként alkalmazza. Egyik fontos alapelve: a problémákat a probléma keletkezésének helyszínén kell megvitatni és megoldani”. Természetesen az ott dolgozók bevonásával.

Kaizen és pszichológiai tanácsadás

A Kaizen típusú folyamatoptimalizálás hátránya egyértelműen abban rejlik, amiben előnye is: az emberi faktor hatékonyságának biztosításában. Kaizen alkalmazása esetén gyakori probléma, hogy amennyiben az adott szervezet döntéshozóit nem sikerül a Kaizen elkötelezett támogatójává tenni, a módszer hatékonysága jelentősen csökken. Ehhez hasonlóan, a hosszabb ideje működő Kaizen csoportok működésében sokszor megjelenik a demotiváltság, illetve a nem megfelelő csapatjátékos attitűd problematikája. A Kaizen hatékonyságát tehát a pszichológiai támogatás, a csapatmunkára való felkészítés, az egyéni és a csoportos coaching különböző formái jelentősen megnövelik.

­
Esettanulmány: Mikortól működik egy új gépsor…?
­


­

bossmain_731657a

Mit tehet a szervezetfejlesztés….

ha a probléma forrása maga a vezető…?

A borderline, vagy más néven az un. „ határeseti személyiségzavar” mind a magánéleti, mind pedig a munkahelyi környezetben óriási károkat okozhat. Esetünk, egy magyarországi multinacionális vállalat középvezetőjének történetét mutatja be.

Esettanulmány: egy összeférhetetlen közép vezető esete

A tréning és a coaching határai

Pszichológiai megközelítés a szervezetfejlesztésben

Jól szabályozott folyamatok és kompetens szakemberek,…és alacsony hatékonyság, nem működő munkafolyamatok… Motivációs, együttműködési és vezetési problémák, amiket a tréningek,vagy a coaching sem tudnak megoldani…

A “kapcsolat modell” bemutatása: amikor szervezeti problémákat a jól szervezett kiválasztás, tréning vagy coaching sem tudja megoldani…

j0422803-medium-150x1501

­

Kapcsolatfelvétel

Lépjen velünk kapcsolatba az alábbi űrlap kitöltésével!

Név*

E-mail cím*

Tárgy

Üzenet